Després de dos anys des de la seva creació, LYNE Group ha aterrat aquest mes a la ciutat comtal on hi ha celebrat el seu primer Afterwork de la mà d’Alejandro Fresneda, cofundador i co-CEO de Yaba. L’esdeveniment es va celebrar a les oficines de Yaba, empresa situada al bell mig de Barcelona, i prop d’una trentena de lyners es van desplaçar per escoltar i intercanviar idees amb els assistents. L’entorn va ser inigualable, ja que les vistes des de l’àtic de l’edifici situat a l’Avinguda Josep Tarradelles oferien una visió perifèrica de la capital de Catalunya.
Afterwork
La presentació sobre el Cas d’Èxit de Yaba la van dur a terme dos dels fundadors de l’empresa: Alejandro Fresneda i Sergi De Pablos. El jove emprenedor de 35 anys va explicar la història sobre com va sorgir Yaba, i les seves anteriors experiències emprenedores com Mr. Noow, la startup que va haver de tancar arrel de la Covid-19.
Els joves assistents van tenir l’oportunitat de conèixer en profunditat la història d’un emprenedor inquiet i proactiu. Els lyners es van interessar sobretot per la manera d’optimitzar els processos de compra de marques de l’empresa Yaba, i el per què únicament compraven marques que operaven a Amazon. A més, van preguntar sobre quin havia estat el pitjor moment com a emprenedor del ponent, i aquest va respondre sense cap mena de dubte «el moment que vaig haver de dir als treballadors de Mr. Noow que tancàvem l’empresa» o «quan hem de fer fora a algú a Yaba«.
Després de la presentació, es va donar pas al ja habitual networking on els assistents van poder compartir idees i inquietuds, així com ampliar informació preguntant al propi ponent entre cerveses i somriures.
El pitjor moment que he passat com a emprenedor va ser quan vaig haver de dir als treballadors de Mr. Noow que tancàvem l’empresa.
L’empresa Yaba
Yaba va ser fundada a finals del 2020 amb l’objectiu de construir un operador de marques natives digitals de béns de consum. Però del digital, per al digital. Des de l’empresa creuen que els millors operadors són els mateixos propietaris de marques. Per a aquells que encaixen amb Yaba, els conviden a unir-se amb ells quan adquireixen les seves marques. La màgia succeeix quan el talent i els recursos s’uneixen.
A Yaba estan desenvolupant la seva pròpia tecnologia per a avançar-se al mercat i saber per endavant el que ve. Les dades són el rei. Perquè a Yaba, no es limiten a operar. Creen el futur dels béns de consum.